CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

24/11/2011

Utilitzen la crisi per a crear spam amb falses ofertes d'ocupació

Spam-Tecla Aprovechándose de la incertidumbre económica a nivel mundial, los ciberdelincuentes han comenzado a bombardear a los usuarios de Internet con emails sobre vacantes de trabajo que solicitan información personal.

Els ciberdelinqüents se les enginyen per a crear atacs cada vegada més elaborats. L’últim d’ells és aprofitar-se de la situació de crisi econòmica que es viu a nivell mundial per a generar onades de correu brossa amb falses ofertes de treball, de tal manera que les persones que busquen ocupació es convertixen a través d’Internet en el seu blanc perfecte.

El bombardeig publicitari sobre ofertes d’ocupació ha augmentat durant l’últim mes.

El risc radica en el fet que en estos correus se solicita tot tipus de dades privades, com a número de compte bancari o el de passaport. Al contrari, els brossadors no oferixen informació detallada sobre la suposada empresa que busca empleats, signe que hauria d’alertar les víctimes.

Entre les paraules clau utilitzades es troben “el suport administratiu de les vendes - l’oficina virtual”, “vacant” i “noves ofertes”.

Segons explica SPAMfighter, estos correus també poden ser identificats per l’assumpte del text, que no es correspon amb l’activitat a què es dedica en realitat la companyia ofertant.

Per exemple, un missatge que sembla ser redactat pel director de Recursos Humans d’una determinada empresa és enviat des de l'adreça d’un altre establiment. Açò es deu al fet que els autors han aconseguit robar la contrasenya de correu del primer negoci i l'usen per a generar correu brossa.

Tal com explica el cofundador de SPAMfighter, Martin Thorborg, els spammers s’aprofiten de la situació desesperada que es viu en estos moments a nivell mundial. Saben que el clima econòmic ha canviat dramàticament amb l’elevat índex de desocupació i ningú recorda ni tampoc es preocupa per les falsificacions de Rolex”, en referència a un dels reclams predilectes per a bombardeig publicitari en el passat.

 

Font: eWeek Europe

CSIRT-CV