CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

11/06/2012

Un concurs en línia a partir de fotos d’Instagram obri un nou risc per a la privacitat

Internet Imagina que la teua parella o un amic o, fins i tot, un desconegut et fan una foto pel carrer. La pugen a Instagram amb l’etiqueta (hashtag) #hotstagram i immediatament, potser sense el teu coneixement, participes en un concurs de bellesa mundial, una espècie de miss/míster univers digital. Esta nova amenaça a la privacitat naix de la combinació dels telèfons mòbils amb càmera digital i la connexió a Internet (típicament telèfons intel·ligents, smartphones) i de les xarxes socials.

La xarxa Instagram està repleta de dones que sumen milers de seguidors publicant fotos seues en poses eròtiques. De vegades els que publiquen les fotos no són les mateixes fotografiades sinó amics o parelles. També hi ha nombroses fotos de famosos, actrius, models… Fixant-se en estes dones, un jove de 27 anys amb l’àlies Captain Kirk va decidir crear el servici Hotstagram, una espècie de Hot or Not actualitzat a l’era de les xarxes socials mòbils. El seu objectiu: trobar el xic i la xica més sexy d’Instagram.

Quan un usuari entra en el web es troba amb un rànquing de les més votades. Es pot comprovar que moltes de les fotos són autofotos del tipus mirrorpic, és a dir, una de les modalitats del sexting. La competició es realitza a base de duels entre parells d’imatges de les diferents candidates que l’autor demana dels comptes d’Instagram que utilitzen determinades etiquetes. Així doncs, si algú puja la teua foto amb una d’eixes etiquetes, estàs dins, vullgues o no vullgues. Ni tan sols hi ha constància que el responsable del web filtre les fotografies de menors d’edat. A més, el web proporciona les dades del compte d’origen, amb la qual cosa es disposa d’informació sobre la persona fotografiada. L’única mesura de “seguretat” és una bandereta junt amb les fotos que servix per a demanar la seua retirada, clar que després que l’hagen vista i votada possiblement diversos milers de persones.

La nova amenaça per a la privacitat i la imatge està servida.

Font: Riesgos en Internet

CSIRT-CV