CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

12/08/2014

Tesla invita a hackear els seus interlocutòries per a trobar vulnerabilitats

Imagen de la noticia Elon Musk ha anat a la conferència Red Hat a buscar experts que ajuden a millorar la seguretat dels seus vehicles.

Este cap de setmana s'ha fet a Las Vegas, EUA, una nova conferència de seguretat Def Con, que sol atraure muntó de hackers i especialistes de seguretat. Hi havien convidat Elon Musk, el fundador de PayPal, SpaceX i Tesla Motors.

A què va Musk a una conferència de hackers? Fàcil. Un dels principals impulsors del cotxe elèctric volia convéncer els hackers perquè buscaren vulnerabilitats en la seguretat del software dels automòbils que controlen als vehicles Tesla.

"[Musk] vol contractar 20 o 30 investigadors de seguretat només entre els que assistixen a la Def Con", va afirmar a més Kristin Paget, una reconeguda hacker encarregada de la seguretat dels vehicles Tesla que abans havia treballlat en Apple en l’enginyós càrrec de "princesa hacker". Quan a l’experta li van preguntar si la indústria automotriu està preparada per als riscos de seguretat que comporta connectar un automòbil a internet, va contestar amb un rotund 'no'.

Açò també marca un punt d’inflexió interessant: a mesura que els fabricants d’automòbils comencen a connectar més i més els seus vehicles a internet, els delinqüents poden aprofitar vulnerabilitats no conegudes per a trobar formes de controlar l’automòbil. Per això la presència de Musk en la conferència pot significar que comptarem cada vegada més sovint amb executius de la indústria automotriu per a ajudar-los a protegir els seus productes.

Perquè es facen una idea dels perills dels automòbils vulnerables, en una de les presentacions de la conferència dos investigadors van mostrar que en teoria podien entrar en el sistema de comunicacions d’un Jeep Cherokee 2014 de Chrysler i controlar-li les maniobres, ja que el sistema de comunicació del Bluetooth i del Wi-Fi del vehicle usa la mateixa xarxa que el software que controla els frens o que assistix per a aparcar marxa arrere.

Font: FayerWayer

CSIRT-CV