CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

04/07/2014

Són segures les apps per als cotxes connectats?

Imagen de la noticia En els últims dies, els cotxes connectats han sigut grans protagonistes. Kaspersky Lab recorda que no es poden obviar les qüestions relacionades amb la seguretat i tracta de respondre a uns dels dubtes d’este mercat: són segures les apps per als cotxes connectats?

Així, i tal com assegura Vicente Díaz, analista senior de programari maliciós de Kaspersky Lab, “en un cotxe connectat, no es poden obviar qüestions relacionades amb la seguretat en les comunicacions i servicis derivats d’Internet i que s’inclouen en la nova generació de cotxes “connectats”. No estem parlant ara d’assistència a l’aparcament, sinó d’accés a xarxes socials, correu electrònic, connectivitat amb el telèfon intel·ligent, càlcul de rutes, aplicacions que s’executen en el cotxe, etc. La inclusió d’estes tecnologies implica una sèrie d’avantatges, però també de nous riscos a què l’usuari no s'havia d'enfrontat fins ara. Per eixe motiu, és necessari analitzar els distints vectors que poden provocar un possible atac o frau i, fins i tot, algun incident en el funcionament del vehicle”.

En este sentit, el directiu de Kaspersky Lab remarca que hi ha tres focus en què els pirates poden centrar els seus atacs: la privacitat, les actualitzacions i les apps per als telèfons intel·ligents. “Els cotxes connectats obrin la porta a amenaces que ja existien en el món del PC i dels telèfons intel·ligents, però adaptades a este nou mitjà. A més, la problemàtica de la privacitat de dades també arriba al segment de l’automòbil amb gegants com Google, que ja han colonitzat alguns dels models de l’informe amb la seua tecnologia de busques. Els riscos que poden patir els usuaris d’estos cotxes connectats van des del robatori de contrasenyes, obertura de portes, accés a servicis remot, localització del cotxe i, fins i tot, el control físic del vehicle", assenyala Vicente Díaz.

Font: CSO-España

CSIRT-CV