CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

17/05/2011

Suplanten la identitat de Mercadona com a reclam per a un sorteig en Internet

Mercadona La publicitat, que ja ha estat retirada, invitava a participar en la rifa d'un xec de fins a 500 euros en subscriure's a un servei de SMS.

«Guanya 500 euros en productes Mercadona. Fes click ací». Aquest és el reclam que utilitza Artiq, empresa que gestiona sortejos via  sms, en una publicitat d'internet en què suplantava la identitat de la cadena de supermercats Mercadona, fins mitjan de la vesprada d'ahir. Fonts de l'empresa valenciana asseguren que «Mercadona no té res a veure amb aquesta publicitat» i que han posat a treballar al seu servei jurídic en aquest tema. La primera incursió d'aquesta publicitat va ocórrer el passat cap de setmana en portals de descàrrega, com  ara www.seriesyonkis.com, entre altres. Durant el matí d'ahir, la publicitat seguia visible en diversos portals de descàrrega.

Aquest reclam es presentava en forma de 'lyer', és a dir, una publicitat vertical que quan es carrega la pàgina apareix de baix a dalt en la pantalla. Quan es fa click sobre ella, apareix el logo de Mercadona i es pregunta de quin color és. En contestar verd (l'altra opció és blava), la publicitat t’invita a posar el número mòbil per a entrar en el concurs.

Segons explica la pròpia publicitat, es tracta de «un servei de subscripció mòbil», en què l'usuari/ària accepta pagar fins a un màxim 14,20 euros, IVA inclòs, per setmana. La promoció va començar el 29 d'abril i tenia previst acabar el 31 d'octubre. La publicitat afig: «La participació en la campanya Guanya un Mercadona supermarket voucher es realitza automàticament i sense costos addicionals» (una vegada l'usuari/ària s'ha donat d'alta del servei). Per a contactar amb l'empresa s'oferia un telèfon fix de Madrid, amb el prefix 91, i una adreça a Amsterdam (Holanda).

Les pròpies condicions del sorteig que de que informa Artiq, i ratifica el seu servei d'atenció al client, exposen que «en cap cas es pot guanyar un xec de productes de Mercadona. El guanyador del concurs rebrà un ingrés en el seu compte bancari per l'import del premi». Per tant, la utilització de la propietat intel·lectual de Mercadona té com a únic objectiu servir com a ganxo ja que, tal com assegura la cadena presidida per Juan Roig, no hi ha cap relació comercial entre Artiq i Mercadona.

De fet, entre la llarga llista de condicions que ha d'acceptar l'usuari/ària, per a donar-se d'alta, figura: «el proveïdor no pot garantir que el contingut i els serveis proporcionats correspondran a les imatges en els llocs del proveïdor». També asseguren que el proveïdor «valora molt la confidencialitat dels usuaris» però que «es reserven el dret de modificar, ampliar o limitar aquesta política de confidencialitat».

Una altra de les clàusules que ha d'acceptar el/la client és: «Vosté accepta indemnitzar, defensar i eximir de tota responsabilitat al proveïdor i a les seues empreses matrius, membres (...) davant de qualsevol reclamació, litigi, demanda, acció o altres processos judicials iniciats per tercers».

Font: Las Provincias

CSIRT-CV