CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

17/11/2011

Simulen una enquesta de YouTube per a estafar fins a 35,50 euros mensuals a diversos usuaris

Youtube Les empreses utilitzaven un logotip semblant al del portal de vídeos, en què el sondeig pretenia millorar «l'experiència de l'usuari».

FACUA-Consumidores en Acción ha denunciat dues empreses que simulaven realitzar enquestes de satisfacció sobre el portal de vídeos Youtube, amb la intenció de cobrar fins a 35,50 euros mensuals, als usuaris que facilitaren el seu número de telèfon mòbil.

Per a assegurar-se la confiança dels estafats, ambdues empreses se servien, segons FACUA, d'un logotip semblant al del portal de vídeos i col·locaven diversos anuncis en distintes pàgines web. La publicitat, en què apareixia la paraula «thank you» (gràcies), assegurava a l'usuari que havia estat seleccionat per a participar en una «enquesta de visitants anuals», a fi de millorar l'experiència de l'usuari en la pàgina.

Els usuaris havien de contestar dues preguntes sobre el nombre de vídeos que veuen al mes i, a canvi, el fals Youtube prometia l'oportunitat de «aconseguir un Macbook Air, un iPhone 4 o un iPad 2». A més, els usuaris que facilitaren el seu número de telèfon mòbil, tal com demanava l'anunci, eren inscrits en un servei de subscripció «pel qual rebien fins a 25 SMS mensuals, al preu d'1,42 euros cada un».

L'estafa no quedava ací. Segons informa FACUA, a més de la subscripció al servei de SMS, les condicions de la campanya informaven l'usuari que, en cas de ser els «afortunats» d'obtindre un iPad 2, Macbook Air o iPhone 4, hauria de pagar més de 100 euros en concepte d'IVA.Publicitat enganyosa.

Segons FACUA- Consumidores en acción, darrere de la campanya es troben les empreses Datatalk Comunicacions i MyBip.Net (Interactive 3G), ambdues amb domicili en la localitat madrilenya de Las Rozas, que han estat denunciades per FACUA davant de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions (SETSI), del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, i la Direcció General de Consum de la Comunitat de Madrid, entre altres organismes.

En les seues denúncies, FACUA argumenta que a l'intentar una vinculació amb YouTube, i utilitzar una enquesta com a ganxo per a cobrar un servei –les condicions del qual es dissimulen– es pot induir a error als usuaris, incorrent en publicitat enganyosa.

Font: ABC

CSIRT-CV