CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

24/05/2011

Revelen ús poc segur de targetes de crèdit en comprar per Internet

Dinero Un estudi de BitDefender posa de manifest l'ús poc segur de la targeta de crèdit en comprar per Internet.

BitDefender, guardonat proveïdor d'innovadores solucions de seguretat per a Internet, ha anunciat hui els resultats d'un nou estudi, que ha revelat algunes dades estadístiques relatives a la protecció personal de les dades de la targeta de crèdit.

El 97% dels 2.210 enquestats, d'entre 18 i 65 anys, va assegurar haver comprat béns o contractat serveis online en alguna ocasió. Quan se'ls va preguntar si coneixien el fenomen de la suplantació d'identitat en Internet o pesca informàtica (phishing), una majoria (73%) va respondre afirmativament i un 27% va respondre que no.

A més, una gran majoria (98%) va declarar que havia rebut alguna vegada un missatge en què se li demanava dades de la seua targeta de crèdit. Aquests missatges van ser enviats per imitadors de diverses institucions (financeres, fonamentalment) (65%) o fins i tot per desconeguts (35%). I pitjor encara, el 57% dels enquestats va declarar que havien respost amb informació potencialment sensible a aqueixes sol·licituds fraudulentes.

Posteriorment, els qui van caure en la trampa van comprendre que havien sigut víctimes d'un frau: el 65% es va donar compte perquè no va poder accedir als seus missatges de correu electrònic (les dades dels qual havien estat sol·licitades juntament amb els detalls de la targeta de crèdit); el 43% es va donar compte que algunes quantitats de diners havien desaparegut dels seus comptes bancaris, i el 32% van ser alertats pels bancs sobre les transaccions dels cibercriminals.

«El fet, pessimista, és que si u realitza una recerca ràpida i senzilla en Internet, pot trobar fàcilment credencials de targetes de crèdit d'usuaris ja afectats. D'altra banda, hi ha un gran nombre de criminals cibernètics que venen aquest tipus d'informació per diferents quantitats de diners», explica Jocelyn Otero Ovalle, directora de Màrqueting de BitDefender Espanya.

Es poden consultar més detalls sobre aquest estudi en www.malwarecity.com

Font: Diario Ti

CSIRT-CV