CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

19/05/2015

Què és i com treballa un CSIRT en la resposta davant d'incidents

Ciberguerra Dia a dia les organitzacions s’enfronten a un nombre creixent d’amenaces informàtiques, que cada dia són més sofisticades, i respondre davant d’elles amb rapidesa és crucial. És ací on és especialment important comptar amb un equip de resposta davant d’incidents de seguretat.

WeLiveSecurity, el blog d’ESET, ens conta en un interessant article els punts fonamentals dels equips de resposta davant d’incidents de seguretat informàtica (o CSIRT per les seues sigles en anglés: Computer Security Incident Response Team).

En ell es mostren les funcions i objectius típics d’un equip de resposta, que inclouen controlar i minimitzar danys, preservar evidències, i aconseguir una recuperació ràpida amb el menor impacte possible, entre altres.

A continuació explica els principals servicis que sol tindre un equip de resposta a incidents, i que es dividixen en dos grans grups: els servicis reactius i els servicis proactius.

Finalment, s’enumeren alguns recursos necessaris per a posar en marxa un CSIRT i els beneficis que per a les empreses aporta comptar amb un equip d’estes característiques. L’article complet es troba en WeLiveSecurity.

Font: We Live Security

CSIRT-CV