Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es
25/01/2013
Tecnologies com ara Internet i la telefonia mòbil resulten ser una ferramenta de primer orde per a la formació, la socialització, l’oci i el desenrotllament ple dels més menuts. De la mateixa manera, la seua enorme capacitat posada al servici d’usuaris amb intencions nocives o amb escasses competències en el maneig pot suposar l’aparició de situacions en què uns menors es veuen lesionats per les accions d’altres.
Darrerament, diversos factors propicien una major presència del ciberassetjament en els nostres centres escolars. Incorporació més primerenca a l’ús de les TIC, ocupació massiva de nous entorns de socialització intensiva faltada de mesures de privacitat proporcionals, major rellevància de continguts audiovisuals i àmplies possibilitats d’accessibilitat i portabilitat són alguns factors que poden ser considerats catalitzadors de problemes de ciberconvivència.
El ciberassetjament és un fenomen sigil·lós de greus conseqüències que es desenrotlla generalment fora de l’abast de l’observació tradicional però que, no per això, és menys lesiu que l'assetjament tradicional. Requerix una resposta tan contundent com proporcional i encertada. La present guia, en forma de protocol, pretén aportar pautes i procediment per a una eficient atenció escolar dels fenòmens de ciberassetjament.