Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es
13/12/2011
Estos correus solen oferir articles de luxe a preu de cost o informen de processos de compra incomplets. Entre les estafes més comunes destaquen els correus electrònics que oferixen productes exclusius, marques exclusives, dispositius de tecnologia o preus a baix cost. Tot açò servix de ganxo per a possibles compradors en línia, a qui este tipus de missatges porten a enllaços falsos on es poden robar diverses dades personals.
Una altra forma d’enganyar l’internauta és l’estafa bancària, en la qual troians bancaris intercepten operacions de pagament i desvien els diners als mateixos comptes a través de missatges falsos d’entitats bancàries. També utilitzen correus de proveïdors de servicis de pagament o de companyies de servicis de missatgeria, que camuflen un 'key logger' per a rastrejar pulsacions de teclat. Un altre dels ganxos més utilitzats són falses felicitacions nadalenques que inclouen programari maliciós.
Segons GData, les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) demostren que quasi 9,5 milions d’internautes espanyols han realitzat algun tipus de compra en línia en els últims dotze mesos. La companyia de seguretat recomana una actualització convenient del sistema operatiu corresponent, no obrir fitxers adjunts ni seguir enllaços de correus no desitjats, utilitzar contrasenyes fortes o revisar la botiga d’Internet on es pretén realitzar la compra.