CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

13/05/2011

La suplantació d'identitat es dispara en les xarxes socials

Arroba Suposen el 84,5% de tots els casos detectats. Facebook cancel·la per error un compte d'un advocat anomenat Zuckerberg

La usurpació d'identitat en les xarxes socials es dispara. Al gener de 2010, representava el 8,3% de tots els casos detectats. A finals del mateix any, els robatoris d'identitats vinculats a xarxes socials suposaven el 84,5% de tots els casos registrats. Les dades procedeixen d'un estudi realitzat per Microsoft, del qual dóna compte AFP. L'estudi s'ha fet sobre 600 milions d'ordinadors en tot el món.

Bernard Ourghanlian, director tècnic de seguretat de Microsoft, assegura que les xarxes socials són una verdadera mina de dades i el seu èxit atrau als cibercriminals.

Segons l'informe, hi ha dos tipus d'atacants: els professionals pagats per màfies o agències governamentals i els deliqüents individuals. Tant les màfies, com aquests últims, busquen recol·lectar dades amb objectius econòmics. Com ara, obtindre les targetes de crèdit per a robar en els comptes associats. En el cas de l'espionatge estatal es tracta de conéixer la jerarquia de les amistats del personatge investigat.

Un altre fenomen que ha crescut és el de la publicitat enganyosa o maliciosa que, per exemple, proposa falses eines de seguretat.

El cas Zuckerberg

No obstant això, no tots els episodis de problemes d'identitat responen a aquest escenari. Un advocat d'Indianàpolis, anomenat Mark S. Zuckerberg, com el fundador de la xarxa social Facebook, ha vist el seu compte clausurat por Facebook al·legant que es tractava d'una falsa identitat. Després de descobrir l'error, Facebook l'ha reposat. Segons explica l'advocat, la cancel·lació del compte li va suposar problemes amb els seus amics, que van pensar que els havia retirat de la seua llista d'amistats. El jurista s'estranyà d'aquesta temporal cancel·lació del seu compte en Facebook, perquè quan es va registrar ja va haver de demostrar amb documents personals que era el seu nom real i no pretenia usurpar la del fundador de la xarxa. Anomenar-se Zuckerberg ha estat un mal negoci per a ell, des que l'altre Zuckerberg va aconseguir notorietat. En les recerques de Google, el seu bufet apareixia ben posicionat fins que les mencions a l'altre Zuckerberg l’han relegat a una posició quasi invisible. També rep moltes telefonades de persones que creuen estar telefonant al servei d'atenció al client de Facebook.
.

Font: El País

CSIRT-CV