CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

10/09/2014

La privacitat en Internet requerix la 'reeducació' dels usuaris

Key La tercera sessió de la 28 Trobada de Telecomunicacions i Economia Digital va finalitzar ahir amb una taula redona sobre la privacitat en el núvol moderada pel director general de Xarxa.es, Cèsar Miralles, i en la qual han participat el director executiu d’Arsys, Faustino Jiménez; el Public Policy & Government Relations Manager per a Europa de Google, Simon Morrison, i el cofundador de Zed, Ignacio Pérez Dolset.

Els experts van debatre sobre la privacitat en el núvol i si casos com la recent publicació de fotografies privades d’actrius famoses afecta negativament la visió que els usuaris tenen del desenrotllament digital. En opinió del CEO d’Arsys, “per molt que no vulguem, quan quelcom arriba a la xarxa, això és quasi públic”, d’ací que la privacitat requerisca una “reeducació” en Internet.

El representant de Google, per la seua banda, va afirmar que les empreses treballen per a garantir la seguretat en les dades, i que, a més, Internet és més segur que la percepció general. Segons la seua opinió, no s’ha de prendre exemple de com funciona el núvol arran de casos com la filtració de fotografies. En este sentit també s’ha pronunciat el cofundador de Zed, qui ha apostat per millorar la seguretat i no aprofitar eixa classe de notícies per a qüestionar el desenrotllament digital.

Els participants també van tractar la prohibició a Alemanya de l’ús de l’aplicació Uber, que permet connectar a conductors particulars amb viatgers. Segons Jiménez, les autoritats “han d’entendre que estem vivint un canvi molt important en la manera de fer negocis”. En eixa línia, Morrison va afirmar que les tecnologies tenen la capacitat de transformar l’estructura de molts sectors, i va posar com a exemple la indústria musical, de la qual el 64 per cent dels ingressos prové de servicis digitals. Segons la seua opinió, cal trobar la manera que la tecnologia “treballe per a nosaltres, traure profit d’ella” i buscar “noves fonts potencials d’ingressos”. Pérez Dolset, per la seua banda, creu que Uber ha de complir unes normes i mesures determinades, però modificades “per a adaptar-se al canvi que ja està ací”. “No es pot detindre el progrés”, ha postil·lat.

D’altra banda, els experts van parlar sobre el finançament del sector digital i la seua situació actual. Així, el director executiu d’Arsys va afirmar que “emprendre no és complicat, el difícil és créixer a Espanya”, i va recordar que als Estats Units el 15 % del gasto públic està destinat a les xicotetes empreses, mentre que a Espanya és tan sols de l’1 %. D’ací que, segons Jiménez, la balança comercial -ingressos i gastos- en TIC siga “deficitària no, el següent”. L’expert de Google, a més, va apuntar que la col·laboració privada i pública als Estats Units i Alemanya és “primordial”, pel que el sector ha de “posar-se les piles”. En este sentit, el cofundador de Zed va assenyalar que les polítiques han d’adaptar-se al país en què s’implanten, ja que “no servix el mateix” en un o altre. També va apostar per “educar la banca” i “produir retorn gràcies a l’èxit: l’èxit crida l’èxit i fa que es moga el capital privat”.

 

Font: CSO-España

CSIRT-CV