CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

19/10/2011

INTECO llança dues campanyes de sensibilitació

INTECO-CERT «El teu sentit comú» i «Pense, per tant clicke» són els dos microllocs des dels quals partiran les accions divulgatives que es faran principalment en xarxes socials.

Des de l'Oficina de Seguretat de l'Internauta (OSI) d'INTECO, som conscients que les estafes, les faules, el correu brossa i els virus s'expandeixen de forma contagiosa en Internet d'un usuari a un altre, per la qual cosa hem decidit llançar una campanya de conscienciació per a difondre el sentit comú entre els internautes des del microlloc «El teu sentit comú». De la mateixa manera, però aquesta vegada pensant en un dels públics més exposats als perills d'Internet, les noves generacions digitals, hem creat un altre microlloc de conscienciació amb el nom «Pense, per tant clicke».

«El teu sentit comú» es basa en la necessitat arribar a l'internauta per a aconseguir que use «el menys comú dels sentits» mentres navega per la xarxa degut a la gran exposició de la privacitat que permeten les xarxes socials, així com a la facilitat de l'accés a Internet des dels telèfons mòbils. Actualment els fraus i les estafes en Internet són un dels majors problemes de seguretat de la societat digitalitzada. Segons l'estudi sobre frau a través d'Internet al llarg de 2010, publicat per INTECO, fins a un 53,1% dels internautes ha patit algun intent de frau de qualsevol tipus (phishing, correus maliciosos, etc.). Fins a un 4,8% declara haver patit un frau amb perjuí econòmic. En «El teu sentit comú» els internautes podreu trobar un decàleg sobre seguretat, un test per a mesurar l'ús que fan del sentit comú en Internet, còmics sobre seguretat i moltes altres novetats que us faran fer del sentit comú el més comú dels sentits. Twitter i Facebook donaran compte de la informació d'aquesta campanya.

La gestió de la privacitat en les xarxes socials és un dels temes de major preocupació que exposa als menors a pràctiques com el ciberacaçament, el sexting (enviament d'imatges «compromeses» de caràcter sexual a través de dispositius mòbils) o el grooming (pràctica d'adults per a guanyar-se la confiança del menor a través d'Internet a fi d'obtindre concessions d'índole sexual). Per això, la campanya «Pienso, per tant clicke» està destinada als jóvens usuaris que des de xicotets es relacionen a través d'Internet. Té com a objectiu transmetre bons hàbits en la xarxa mitjançant trucs i consells en matèria de seguretat. A més, aquesta campanya convoca un concurs de creació de vídeos de conscienciació per a col•legis de secundària. La campanya també s'estén en pàgines de Facebook i Tuenti perquè els jóvens puguen estar en contacte amb l'OSI i gestionar els seus dubtes.

Ambdós campanyes de sensibilització pretenen arribar a l'usuari a través d'Internet en general i de les xarxes socials en concret. D'aquesta manera, INTECO, a través de l'OSI, difon els principals perills en navegar per Internet i com evitar-los.

Font: Oficina de Seguridad del Internauta

CSIRT-CV