CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

01/04/2011

Google haurà de millorar la seua política de privacitat

Google Arran del cas Buzz, la companyia ha hagut de comprometre's davant de la Comissió Federal de Comerç a reforçar aquesta política i sotmetre's a auditories.

Google ha arribat a un acord amb la Comissió Federal de Comerç dels Estats Units (FTC), segons el qual estarà obligada a implementar una nova i exhaustiva política de privacitat i a sotmetre's a auditories independents durant els pròxims 20 anys, en la qual cosa suposa el primer cas de requeriment a una companyia de remodelar la seua política de privacitat per part de la FTC.

Així, a partir d'ara Google haurà de donar als usuaris informació “clara i prominent,”a més "d'obtindre consentiment afirmatiu exprés abans de compartir la informació de l'usuari de Google amb qualsevol tercer partit”sempre que es tracte d'un “canvi, afegit o millora a qualsevol producte o servei.

L'acord, per descomptat, ve arran del cas Buzz i les nombroses queixes que els usuaris van enviar a Google relatives a la seua privacitat. De fet, Google ha entonat el mea culpa, i en un article en el blog han assegurat que “no sempre” ho fan tot bé i es disculpen “pels errors” comesos per Buzz.

Des dels grups defensors de la privacitat com Center for Digital Democracy, no han tardat a fer-se ressò de la notícia, aplaudint la decisió de la FTC, que “ha enviat a Google i als gegants de la recol·lecció de dades online un poderós missatge: us estem vigilant mentres vigileu els consumidors“, arreplega les estafes. Caldrà ver ara si Google de veritat es pren açò seriosament.

Font: ITEspresso

CSIRT-CV