Falses cridades de Microsoft per a estafar a usuaris
Microsoft ha publicat una nota en què indica que ha detectat telefonades de personal que diu treballar a Microsoft per a estafar els usuaris.
Informen d'un augment en els fraus realitzats per personal que diu ser de Microsoft, en què insten l'usuari a donar accés al tècnic fraudulent perquè han detectat un virus en el seu equip o problemes tècnics que han de reparar.
Les tècniques més utilitzades són les següents:
-
El suposat tècnic estafador telefona la víctima i li indica que forma part del servei tècnic oficial de Microsoft. A continuació li sol·licita instal·lar aplicacions que li proporciona accés remot al dispositiu de la víctima. Per mitjà de l'accés remot pot instal·lar qualsevol tipus de programa maliciós per a extraure contrasenyes, crear portes posteriors, robatori de contrasenyes i informació i, en definitiva, prendre el control total de l'equip de la víctima i usar-lo per a les seues pròpies finalitats.
-
El contacte es produeix mentre la víctima navega per internet, i li mostra missatges d'error falsos de llocs web coneguts i utilitzats per gran quantitat d'usuaris i li mostra un número de telèfon de suport tècnic al qual ha de cridar. A partir d'ací sol·licita a la víctima que es connecte a algun lloc web de suport tècnic, on li sol·licita diverses dades i pren el control del sistema per a realitzar accions malicioses.
Per a no caure en aquest tipus d'estafes Microsoft ofereix als usuaris aquests consells:
- Microsoft no envia missatges de correu ni efectua telefonades que no hages sol·licitat per a demanar informació personal o financera, ni per a proporcionar suport tècnic per a reparar l'equip.
- Qualsevol comunicació amb Microsoft has d'iniciar-la tu
- Si apareix una notificació amb un número de telèfon, no hi telefones. Els missatges d'error i advertiment de Microsoft no inclouen mai números de telèfon.
- El departament de suport tècnic de Microsoft no et demanarà mai pagar per a obtindre suport tècnic en forma de targetes regal o bitcoins.
- Descarrega programari sols des de llocs web de partners oficials de Microsoft, o des de Microsoft Store. Ves amb compte amb la descàrrega de programari des de llocs de tercers, ja que alguns podrien haver-se modificat sense coneixement de l'autor, per a incloure-hi programari maliciós d'estafes de suport tècnic i altres amenaces.
- En navegar per internet, accedeix només a llocs de confiança; és més, es recomana accedir només per temes de treball. Si t'avorreixes i vols visitar pàgines estranyes i de dubtosa reputació, no ho faces amb els dispositius corporatius.
- Si apareix una notificació amb un número de telèfon, no hi telefones. Els missatges d'error i advertiment de Microsoft no inclouen mai números de telèfon.
- El departament de suport tècnic de Microsoft no et demanarà mai pagar per a obtindre suport tècnic en forma de targetes regal o bitcoins.
- Descarrega programari sols des de llocs web de partners oficials de Microsoft, o des de Microsoft Store. Ves amb compte amb la descàrrega de programari des de llocs de tercers, ja que alguns podrien haver-se modificat sense coneixement de l'autor, per a incloure-hi programari maliciós d'estafes de suport tècnic i altres amenaces.
- En navegar per internet, accedeix només a llocs de confiança; és més, es recomana accedir només per temes de treball. Si t'avorreixes i vols visitar pàgines estranyes i de dubtosa reputació, no ho faces amb els dispositius corporatius.
Qué hacer si un estafador de soporte técnico ya tiene tu información:
- Desinstalar las aplicaciones que los estafadores le hayan pedido instalar e incluso restaurar de fábrica el equipo.
- Analizar el equipo con una herramienta antivirus y herramientas antimalware.
- Cambiar todas las contraseñas utilizadas en el equipo.
- Llamar a tu proveedor de tarjetas de crédito para refutar los cargos, si se ha producido alguno.
Más información