CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

16/12/2011

FACUA demana que investiguen el frau massiu del virus de Facebook 'Sales en un vídeo'

Facebook 2 El seu objectiu era donar d’alta els usuaris en un servici de SMS Premium. Froggie assegura que una de les empreses, amb la qual contracta la difusió de publicitat, va posar en marxa una campanya fraudulenta sense el seu consentiment. I que es compromet amb FACUA a posar en marxa un protocol per a canalitzar les reclamacions dels afectats.

FACUA-Consumidores en Acción ha emprés actuacions en defensa dels afectats pel virus de Facebook que, des de fa uns dies, s’ha expandit pels murs dels usuaris d’esta xarxa social com si es tractara del missatge d’un amic, amb reclams com ‘Ixes en un vídeo’.

Este reclam era en realitat un frau, per mitjà del qual es pretenia donar d’alta els usuaris en un servici de SMS Premium, per tal de cobrar-los per cada missatge que reberen en els seus telèfons mòbils.

FACUA ha demanat a les autoritats de Consum, Telecomunicacions i Protecció de Dades que investiguen este frau massiu i depuren responsabilitats.

Així mateix, després de contactar amb l’empresa responsable dels SMS, Froggie Mobile Màrqueting, del grup Crazy4Media, esta s’ha compromés amb FACUA a posar en marxa un protocol per a canalitzar les reclamacions dels afectats que reclamen la devolució del seu diners.

Les víctimes del frau han de fer les seues reclamacions a la seua companyia de telecomunicacions i a Froggie. Esta empresa ha assegurat a FACUA que una de les empreses amb la qual contracta la difusió de publicitat va posar en marxa la campanya fraudulenta sense el seu consentiment i que esta va ser paralitzada este dimarts.


“No érem conscients de la promoció en Facebook de la qual estem parlant, i ahir, en el moment que vam tindre constància del que estava passant, paralitzàrem immediatament estes campanyes”, ha indicat l’empresa a FACUA.

Actualment ens trobem en el procés, amb els nostres advocats, de la redacció i notificació de les demandes pertinents per danys a la imatge a l’empresa, que ha realitzat estes accions il·legals”, assenyala Froggie.

FACUA ha remés les seues denúncies a l'Institut Nacional del Consum (INC), la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions (SETSI), l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) i la Dirección General de Consumo de la Junta de la Andalucía, ja que Froggie té la seua seu a Sevilla.

Podeu llegir la resta de la notícia ací.

Font: Facua

CSIRT-CV