CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

28/11/2012

Facebook torna a generar polèmica amb canvis en privacitat

Facebook 2 Grups defensors de la privacitat van indicar que si la xarxa social avança amb el seu pla violaria els compromisos previs. Podria per exemple emmagatzemar dades d’usuaris pel temps que crega necessari. Facebook estaria per vendre publicitat fora del seu lloc.

Dos grups defensors de la privacitat van instar Facebook a retirar els canvis proposats als termes del seu servici que permetrien a la companyia compartir dades dels usuaris amb Instagram, l’aplicació de fotografies que va comprar recentment, eliminar el sistema de votació de l’usuari i relaxar les restriccions dins de la xarxa social.

Els canvis que Facebook va fer públics augmenten les amenaces per a la privacitat dels usuaris i violen els compromisos previs de la companyia amb els seus quasi 1.000 milions de membres, segons l’Electronic Privacy Information Center i el Center for Digital Democracy.

"Els canvis proposats per Facebook afecten la privacitat de l’usuari i els termes d’un acord recent amb la Comissió Federal de Comerç", van dir els grups en una carta dirigida al conseller delegat de Facebook, Mark Zuckerberg.

En compartir informació amb Instagram, va dir la carta, Facebook podria combinar perfils dels usuaris i posar fi a la seua pràctica de mantindre la informació de l’usuari separada en els dos servicis.

Però eixe mateix pla podria obrir el camí a Facebook per a emprar les dades dels seus usuaris per a oferir publicitat fora de la xarxa social, fet que aconseguiria millorar les vendes d’avisos de l’empresa.

A l’abril, la xarxa social va arribar a un acord amb la Comissió Federal de Comerç dels Estats Units sobre unes acusacions relatives a la privacitat que havia enganyat els consumidors i els obligava a compartir més informació personal de la prevista.

Segons l’acord, Facebook necesita el consentiment de l’usuari per a determinats canvis en la seua configuració de privacitat i està subjecta a 20 anys d’auditories independents.

FacebookGoogle i altres companyies d’Internet s’han enfrontat a un escrutini i aplicació de les regulacions de privacitat creixent, en un moment en què els consumidors els confien cada vegada més informació sobre les seues vides personals.

Votació d’usuaris
Facebook revelà una varietat de canvis proposats en termes de servicis i polítiques d’ús de dades, incloent-hi una mesura per a evitar un procés de quatre anys que permet als seus quasi 1.000 milions d’usuaris votar sobre els canvis en les polítiques.

Si els canvis proposats generen més de 7.000 comentaris públics durant un període de set dies, els termes de servici de Facebook desencadenarien de forma automàtica una votació perquè els usuaris aproven els canvis. Però la votació només és vinculant si almenys un 30% dels usuaris participen, i dos votacions anteriors no van aconseguir eixe límit. L’últim dels canvis proposats  portava més de 18.000 comentaris.

Facebook també va dir la setmana passada que volia eliminar un instrument per a controlar qui pot contactar els usuaris en el sistema de correu electrònic de la xarxa social. La companyia va dir que planejava substituir el "Qui pot enviar-te missatges de Facebook" amb nous filtres per a gestionar els missatges entrants.

És probable que eixe canvi augmente la quantitat de missatges "fem" que reben els usuaris, van advertir grups de privacitat.

La possible informació compartida de Facebook amb Instagram, un servici per a compartir fotos per als usuaris de telèfons avançats que va comprar a l’octubre, deriva dels canvis proposats que permetrien a la companyia compartir informació entre el seu servici i altres negocis o filials de la seua propietat.

"A mesura que la nostra empresa creix, adquirim negocis que es convertixen en una part legal de la nostra organització", va dir el portaveu de Facebook Andrew Noyes en un comunicat per correu electrònic.

"Estes companyies a vegades operen com a filials. Volíem aclarir que compartirem informació amb les nostres filials i viceversa, ambdós per a ajudar a millorar els nostres servicis i els seus, i per a aprofitar l’eficàcia de l’emmagatzematge", va dir Noyes.

Els canvis proposats per Facebook poden veure’s en detall fent clic ací. És important llegir la Declaració de drets i responsabilitats i la Política d’ús de dades. Tots en espanyol.

Més informació en Infobae

Font: Infobae

CSIRT-CV