CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

06/03/2013

Facebook 'obliga' als seus usuaris a compartir més dades

Facebook 2 Els usuaris de Facebook van començar a compartir, de manera intencional o sense saber-ho, més informació personal després dels canvis en la interfície i en la política de privacitat de la xarxa social en 2009 i 2010, segons un estudi publicat dimarts.

Els usuaris de Facebook van començar a compartir, de manera intencional o sense saber-ho, més informació personal després dels canvis en la interfície i en la política de privacitat de la xarxa social en 2009 i 2010, segons un estudi publicat dimarts.

L’estudi, realitzat per investigadors de la Universitat Carnegie Mellon, és el primer a utilitzar informació que data des del començament de Facebook i mostra que entre 2005 i 2009 els usuaris es van mostrar més cautelosos en la divulgació d’informació personal a través de la xarxa.

Esta tendència es va invertir amb els canvis introduïts en 2009 i 2010 en la interfície i les configuracions de privacitat: els usuaris van començar a compartir més informació, a vegades sense saber-ho, i a cedir les seues dades a Facebook, a programes d’aplicacions fets per tercers i a anunciants.

L’augment de la cobertura mediàtica de les opcions que tenen els usuaris per a ajustar els seus estàndards de confidencialitat “pot fomentar la sensació de control”, però també crea confusió en alguns d’ells i això pot donar lloc a “una major divulgació d’informació confidencial a desconeguts”, va dir un altre investigador, Ralph Gross.

“Estos resultats il·lustren les dificultats amb què s’enfronten els usuaris de la xarxa social quan es tracta d’administrar la seua privacitat en línia (i) el poder dels operadors d’estes xarxes per a influir en el que revelen", va comentar Fred Stutzman, un altre dels investigadors.

L’estudi es basa en les dades de perfil de 5.076 usuaris de Facebook.

La xarxa social compta amb més de 1.000 milions de membres, i es troba regularment en el centre de la controvèrsia a causa de la seua política de privacitat i protecció de dades.

Font: Finanzas.com

CSIRT-CV