Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es
05/12/2011
En la Part I de l’estudi, “Les xarxes socials en Internet. Conceptes i investigació de les fonts de dades existents” es definixen, conceptualitzen i classifiquen les diferents tipologies de xarxes socials, i se n’analitzen els diferents impactes. Per a això es presenten les principals dades disponibles d’altres informes sobre penetració i hàbits d’ús.
La Part II de l’estudi és una enquesta sobre el coneixement i ús de les xarxes socials a Espanya i entrevistes a experts, per tal de conéixer-ne l’opinió sobre este fenomen. L’objectiu de la investigació ha sigut determinar el perfil dels usuaris, i establir una primera base de segmentació en funció dels seus usos i actituds enfront de les xarxes socials i als canvis que estes han produït en les seues formes de relacionar-se i interaccionar.
En la Part III de l’estudi, de manera totalment nova, s’exposen els resultats de l’anàlisi de les xarxes socials Tuenti i Menéame, aplicant la teoria de grafos; la qual cosa permet l’anàlisi de tot l’univers d’usuaris de cada xarxa. Els objectius principals són dos:
Conéixer, en profunditat, el comportament dels usuaris en les xarxes socials.
Aclarir aspectes de l’estructura i funcionament de les xarxes dels usuaris.
Per tant, els resultats obtinguts permeten conéixer, entre altres aspectes, el grau d’activitat dels usuaris amb perfil, la freqüència d’accés, el temps de connexió i el nombre de contactes, així com la distància a què es troben els usuaris.
Els resultats obtinguts són d’interés per a, per exemple, el desenrotllament del comerç electrònic i l’e-Administració.