Els ministeris d'Indústria i Interior col·laboraran en formació en seguretat TIC

24/10/2014
Gobierno de España
El Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme i el Ministeri d’interior col·laboraran en la creació de continguts sobre seguretat TIC per a formar policies, pares, tutors i educadors.

El Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme, a través del secretari d’Estat de Telecomunicacions i per a la Societat de la  Informació, Víctor Calvo Sotelo, ha firmat un conveni de col·laboració amb el Ministeri d’Interior, a través del secretari d’Estat de Seguretat, Francisco Martínez, per a treballar conjuntament en la formació dels membres de les Froces i Cossos de Seguretat de l’Estat (FFCCSE) sobre l'ús segur de les TIC per part dels menors d’edat.

Fruit del conveni, l’equip que dirigix el secretari d’Estat de Telecomunicacions s’encarregarà de crear continguts, amb llicència ‘Creative Commons’ per a la formació pedagògica en matèria de seguretat TIC i menors dirigida a membres de les FFCCSE. També està prevista la impartició de dos sessions formatives sobre pedagogia TIC i continguts de seguretat, a més d’una acció pilot de labors d’acompanyament als agents policials en les xarrades que duguen a terme.

 Per la seua banda, la Secretaria d’Estat de Seguretat tindrà encomanades les tasques de coordinació dels treballs amb les distintes àrees implicades, la posada a disposició dels continguts generats en el repositori, i la difusió de les accions formatives previstes per a policies, pares, mares, tutors i educadors. Esta part també coordinarà les labors de seguiment i avaluació dels treballs desplegats.

 Ambdós secretaries han acordat la creació d’una comissió de seguiment per a resoldre els problemes d’interpretació i compliment que es deriven del present conveni.

 La iniciativa s’emmarca en l’Eix I del Pla de Confiança en l’Àmbit Digital, que contempla una línia d’acció centrada en la protecció dels menors d’edat per mitjà, entre altres actuacions, d'activitats de sensibilització i formació, en especial guies pedagògiques, dirigides a la infància i adolescència, tenint en compte l’entorn més pròxim del menor (pares, mares, tutors i educadors).