CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

25/07/2016

Els hackers del ransomware es beneficien d'una bona atenció al client

Imagen de la noticia Com si d'un negoci es tractara, pot negociar-se una millor tarifa o inclús la data límit de pagament.

Inclús els desenvolupadors de ransomware tenen clients a qui mantenir contents, en tant que siga possible; la companyia F-Secure ha analitzat els seus “serveis d'assistència”, que s'encarreguen de xifrar els arxius de les víctimes en els seus dispositius per a després exigir un pagament en Bitcoins i més tard desbloquejar el xifrat.

El ransomware ha sigut sempre tecnològicament possible, però per a això necessitava l'atenció al client”, han comentat des de l'empresa de ciberseguretat. Per a poder avaluar el seu servei, F-Secure ha analitzat els casos de ransomware com si d'una empresa de software es tractara: claredat de la interfície, la capacitat d'ajuda i suport a l'hora de fer el pagament, o l'habilitat per a embolicar i captar la seua audiència, per exemple, entre moltes altres coses.

Mentre que una de les “organitzacions” contactades no va contestar, el perfil fals creat anomenat “Christina” sí que va poder parlar amb les altres quatre xarxes criminals. D'aquesta manera, la companyia ha aconseguit que li prorrogaren la data límit per a pagar en les quatre organitzacions, a més que li rebaixaren el preu en tres de les negociacions.

Més informació.

Font: CSO-España

CSIRT-CV