CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

27/11/2014

Els cotxes autònoms també són vulnerables a piratejos

Coche conectado Des de l’Institut d’Enginyeria i Tecnologia advertixen que és crucial garantir la seguretat cibernètica en els vehicles.

Google, Nissan i Ford són només alguns dels fabricants que dissenyen cotxes intel·ligents. Ja hi ha al mercat automòbils que, per exemple, tenen tecnologia perquè aparquen sense major intervenció humana. El pròxim pas és que el conductor no siga necessari per a res en el maneig del vehicle.

Google va presentar enguany el seu prototip de cotxe sense conductor, que no té volants ni pedals (encara que a Califòrnia els haurà de tindre per llei). Tot és controlat pel programari i els radars que integra el cotxe. Els passatgers només han de relaxar-se, confiar en el conductor automàtic i arribar a la seua destinació.

No obstant això, igual que tots els avanços tecnològics, hi ha perills. Segons un informe presentat pel departament de ciberseguretat de l’Institut d'Enginyeria i Tecnologia (IET, pel seu nom en anglés), els cotxes sense conductor i intel·ligents poden ser vulnerats per pirates.

Hugh Boyes, enginyer especialitzat en ciberseguretat va oferir algunes xifres que donen suport a la seua tesi de possibles piratejos a cotxes intel·ligents.

«Informes d’anàlisi de programari (dels cotxes) recents van mostrar que al voltant del 98 per cent de les aplicacions tenen defectes importants, i en molts casos hi ha entre 10 i 15 defectes per aplicació. Si al final es volen usar cotxes autònoms, hem d’assegurar-nos que no tindran ni un defecte», va dir, segons arreplega l’Engineering and Technology Magazine.

Boyes creu que la indústria del motor posa molt d'èmfasi en la seguretat; no obstant això, considera que no és conscient del perill potencial sobre l’arribada dels pirates al seu sector. L’enginyer apunta que si la comunitat de pirates comença a tindre com a objectius els cotxes, podrà haver-hi «una bona quantitat de caos».

«Només hem de mirar el que passa a Londres quan un vehicle s’avaria en una artèria principal de la ciutat; els embossos es generen ràpidament. Si només un de cada cent, o un de 1.000, deixa de funcionar, tal com està previst, veurem molt de caos en les carreteres. Nosaltres no voldrem estar allà. És per això que la seguretat cibernètica en els vehicles autònoms serà fonamental», ha dit Boyes.

L’EIT no és l’únic que ha alertat sobre la seguretat en els vehicles autònoms. Segons un informe de l'FBI arreplegat per The Guardian, les autoritats nord-americanes assenyalaven que els cotxes sense conductor podrien convertir-se en armes letals.

El Govern britànic va anunciar que posaria en marxa al gener de 2015 un programa pilot per sotmetre a prova els cotxes autònoms en les seues carreteres públiques. Així ho va comunicar el ministre britànic de Transport, Vince Cable, qui també va assenyalar que l’Executiu ha ordenat revisar la normativa actual a fi de proporcionar les directrius adequades per a estos cotxes sense conductor.

Font: ABC

CSIRT-CV