CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

20/06/2014

El telèfon intel·ligent Fire d’Amazon podria ser una greu amenaça a la privacitat

Smartphones El telèfon Amazon Fire és descrit com un aparell fascinant que connecta l’usuari amb productes en venda. No obstant això, el producte porta el Big Data a un nivell fastuós, que podria atemptar contra la privacitat dels usuaris.

El nou telèfons intel·ligents d’Amazon, llançat ahir, ha causat gran interés en el sector tecnològic per les avançades característiques que incorpora i que inclouen, per exemple, una pantalla 3D, diversos sensors, canvis de perspectiva dinàmica que s’ajusta als moviments de l’usuari, identificació en temps real de més de 100 milions d’objectes.

La identificació en temps real és la funció més revolucionària del producte, que Amazon ha denominat Firefly (lluerna). Firefly consistix en una integració de maquinari, programari, i Big Data, que permet identificar objectes com ara llibres, pel·lícules, jocs, etcètera, senzillament dirigint la càmera del telèfon cap a l’objecte en qüestió, i fent clic en un botó especial. La tecnologia Firefly no sols identifica objectes físics, sinó també cançons, espectacles de televisió, números telefònics, informació impresa i codis QR.

La publicació VentureBeat ha realitzat una anàlisi crítica del producte, quant a les implicacions que esta tecnologia podria tindre per a la privacitat de les persones.

La publicació indica que el reconeixement d’objectes és possible pel fet que el botó de la càmera i el botó de Firefly són, en realitat, la mateixa cosa. “Això significa que cada vegada que utilitzes la càmera estàs usant Firefly, i quan estàs usant Firefly, estàs usant la càmera. A més, per descomptat, estàs activant els sensors d’àudio que capten el so ambiental. I després estàs transmetent totes eixes fotos i arxius de so a Amazon”, escriu VentureBeat, i recorde que Amazon és l’empresa que pràcticament va inventar el que actualment es denomina anàlisi de Big Data per a preferències de consumidors.

Després, explica que la identificació en temps real de 100 milions d’objectes, sumat al processament de les imatges, anàlisi, és únicament possible en un núvol de capacitat prodigiosa, “i no en un dispositiu portàtil amb 2 GB de RAM i 32 GB d’espai d’emmagatzematge”.

En to irònic, la publicació agrega que Amazon “s’oferix amablement a emmagatzemar en el seu mateix núvol totes les dades generades per l’usuari, sense cap cost”.

La publicació observa que a l’emmagatzemar totes les fotografies preses per l’usuari, com així mateix la informació generada pel GPS, i nombroses metadades, Amazon obtindrà nivells d’informació sense precedents sobre l’usuari, les seues pertinences, les seues preferències, cap a on es desplaça, la qual cosa fa, les coses importants en la vida d’este, els seus gustos i -el més rellevant per a Amazon- les seues preferències a l’hora de comprar.

Big Data? Més aïna es tracta de Gargantuan (gegantina) Data; és com una cosa somiada per la NSA”, conclou assenyalant VentureBeat.

Font: Diario Ti

CSIRT-CV