CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

15/03/2011

El Govern dóna a conéixer la utilitat dels serveis electrònics

Arroba El Ministeri de Política Territorial i Administració Pública llança una campanya per a donar a conéixer la utilitat dels serveis electrònics.

La secretària d'Estat per a la Funció Pública, Consuelo Rumí, va presentar el passat dia 7 de març una campanya nacional, d'informació i divulgació, que el Ministeri de Política Territorial i Administració Pública ha posat en marxa per a promoure l'ús dels serveis electrònics de l'Administració. En concret, donarà a conéixer 20 serveis electrònics, l'ús intensiu dels quals podria generar una reducció de costos valorada, pel propi Ministeri, en més de 3.500 milions d'euros (el cost de la campanya no és d'1.100 milions d'euros, com erròniament va aparéixer publicat en aquest portal; dada que va ser arreplegada per algunes fonts externes).

Amb el lema "@dministracion. Tots els serveis a la teua mà", la campanya té com a objectiu donar un nou impuls a l'ús, per part dels ciutadans, d'aquests serveis; als quals es pot accedir de forma telemàtica amb diferents sistemes d'identificació electrònica. Entre ells destaca el DNIe, del qual ja disposen més de 21 milions d'espanyols.

L'ús dels serveis públics, a través d'internet, suposa significatius avantatges per a ciutadans i empreses, així com estalvi econòmic i millores mediambientals per al conjunt de la societat.

La iniciativa es desenrotllarà fins a primers de novembre, encara que amb interrupcions per les eleccions autonòmiques i locals de 22 de maig i els mesos de juliol i agost. El seu àmbit de difusió serà internet, els canals Metro i Loteries de l'Estat (LAE), a més de la realització d'actuacions divulgatives en oficines del DNI, Trànsit i delegacions del Govern.

La prestació d'aquests serveis ha experimentat un significatiu avanç a Espanya des de la seua aprovació, el 2007, de la Llei d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Serveis Públics, la qual cosa ha permés al nostre país situar-se en una posició destacada en el context internacional. En l'actualitat estan disponibles més de 2.000 serveis electrònics en la xarxa i més del 99% dels tràmits de l'Administració General de l'Estat (AGE) es poden realitzar en línia.

D'aquesta manera, es poden ja resoldre, de forma telemàtica, tràmits com la declaració de la renda; sol·licitar un certificat de naixement, defunció o matrimoni; obtindre cita prèvia per a renovar el DNI o el passaport; presentar una denúncia a la Policia; sol·licitar una beca, obtindre la targeta sanitària europea; inscriure's en una oposició; renovar un permís d'estrangeria; aconseguir el certificat de vida laboral i fins i tot tramitar la pensió de jubilació.

Una de les novetats més importants d'aquesta campanya és haver agrupat, en http://masdestacados.060.es, del portal www.060, els 20 serveis electrònics més sol·licitats, perquè els ciutadans i les empreses disposen així d'un espai directe per a accedir als tràmits i procediments que més demanden i utilitzen.

La secretària d'Estat per a la Funció Pública ha destacat, durant la seua intervenció, que l'esforç desenrotllat ha aconseguit precisament el reconeixement que té hui la nostra Administració electrònica. "Instàncies internacionals com l'ONU, o la Comissió Europea, col·loquen Espanya en molt bones posicions en el rànquing global i europeu: en el nové lloc mundial i el cinqué a Europa", ha recordat.

Consuelo Rumí ha assenyalat, no obstant això, que encara que els serveis electrònics ja estan desenrotllats i a disposició dels ciutadans, falta encara que els espanyols coneguen ben totes les possibilitats que tenen obertes i les utilitzen, "per això és primordial informar, donar a conéixer, i animar els ciutadans a relacionar-se amb l'Administració electrònica".

ACTUACIONS

La campanya inclou, entre altres accions, la celebració de més de 2.000 sessions pràctiques i presencials de divulgació, sobre l'aplicació i el funcionament de l'administració electrònica a totes les capitals autonòmiques i provincials i a les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla, en oficines del DNI, Trànsit i delegacions del Govern.

Un equip de formadors mostrarà els avantatges i els beneficis dels serveis en línia i l'e-Administración, amb demostracions pràctiques a través del portal www.060.es, on s'aglutinen i s'actualitzen tots els serveis públics classificats per matèria i segments poblacionals. Durant el desenrotllament d'aquest programa, es preveu el lliurament de més de 100.000 lectors de DNI electrònic i 140.000 fullets informatius sobre l'e-Administración, en les diferents llengües cooficials.

El pla preveu, així mateix una campanya publicitària en línia (online), amb anuncis en mitjans digitals en els principals buscadors d'internet. A més, es realitzarà una campanya audiovisual en el canal Metro (Madrid i Barcelona) i en el de Loteries i Apostes de l'Estat (LAE). Es desenrotllaran tres onades al llarg de 2011, que finalitzaran en el mes de novembre. L'espot que es difondrà té una duració de 20 segons i ocuparà 34.600 hores de difusió.

XARXA 060

La pàgina web 060.es, amb més de 400.000 visitants al mes, reuneix en un mateix portal els serveis d'accés electrònic que les distintes administracions posen a disposició dels ciutadans. Dels 2.015 serveis disponibles hui per als ciutadans, en www.060.es, 407 pertanyen a l'Administració General de l'Estat (AGE), 1.453 a les comunitats autònomes, 78 a les entitats locals i 77 a altres institucions de l'Estat.

La pàgina 060.es forma part de la xarxa 060, que es va posar en marxa en maig de 2006 i que, a més de la web, està integrada per un telèfon d'atenció administrativa als ciutadans. El 060 I per la xarxa presencial –que ja compta amb oficines en 1.738 ajuntaments i en totes les delegacions del Govern a les comunitats autònomes– rep una mitjana de 160.000 cridades mensuals.

MINISTERI DE POLÍTICA TERRITORIAL I ADMINISTRACIÓ PÚBLICA 7/03/2011
http://www.mpt.es/prensa/notas_de_prensa/notas/2011/03/20110307.html

Font: CCN-CERT

CSIRT-CV