Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es
31/05/2012
L’interés dels ciberdelinqüents en les xarxes socials ha augmentat en els últims mesos. La proliferació de spam i d'amenaces en estes plataformes és un fet i pràcticament cada setmana apareixen noves campanyes que tenen com a objecte l’engany i la difusió a través d’este tipus de plataformes.
Segons un estudi d’Impermium esmentat per BGR, del total de comptes de xarxes socials, un 40% són correu brossa. Es tracta de comptes falsos creats per a distribuir spam, estafes i programari maliciós entre la resta dels usuaris. Es tracta d’un nombre important, sobretot tenint en compte que fa referència a servicis massius com Facebook, que té 900 milions d’usuaris, i Twitter.
Els cibercriminals creen comptes en estos servicis a través dels quals envien el seu correu brossa. Els usuaris, de moment, sembla que estan menys conscienciats de la perillositat d’eixos continguts i tenen menys inconvenients a consumir-los que els que tindrien en altres plataformes, com per exemple en el cas del correu electrònic.
Des de les xarxes socials són conscients d’este problema i treballen de forma activa per trobar una solució i lluitar contra estes pràctiques. Per exemple, Twitter ha confirmat una campanya legal contra els responsables de la distribució de spam, una estratègia que podria marcar la tendència a la resta de servicis. En Facebook també es lluita per millorar la protecció dels usuaris i eliminar agents indesitjats del seu servici.
A pesar de la preocupant xifra del 40% d’usuaris de correu brossa en les xarxes socials, en l’estudi d’Impermium hi ha dades positives. La principal és que a pesar de la gran presència d’estos comptes fraudulents, només el 8% dels missatges de les xarxes socials tenen com a origen estos comptes. D’esta manera, el spam en les xarxes socials continua sent una minoria.