CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

26/07/2011

El 30% de les empreses considera que estan sent blanc específic de ciberataques

Ciberataque Aquest és un dels resultats que es desprén de l'enquesta ‘Riscos Globals a la Seguretat Informàtica' elaborada per Kaspersky Lab en col·laboració amb B2B International, una agència internacional d'investigació, especialitzada en investigacions de mercat.

En el sondeig han participat més de 1.300 professionals del sector d'11 països diferents.

L'amenaça més comuna en l'entorn corporatiu és la infecció de codi maliciós, situació que han experimentat el 61% de les companyies enquestades. A continuació, es posicionen el correu brossa, la pesca i la intrusió en xarxa.

El 9% de les empreses admeten haver patit almenys un problema de seguretat amb un atac dirigit com a origen del mateix. Però potser el resultat més cridaner de l'enquesta fa referència que quasi un terç de les corporacions considera que són blanc dels cibercriminals.

“La dada que revela que 9% de les companyies ha sigut víctima d'un atac dirigit pot paréixer baix, però en realitat, és alarmantment alt", ha declarat Eugene Kaspersky, CEO i cofundador de Kaspersky Lab. “Porta temps organitzar atacs dirigits: els cibercriminals han de dissenyar-los específicament per a aqueixos blancs específics. L'única raó per la qual el percentatge no és major és que molts d'aqueixos atacs estan pensats per a passar inadvertits, per la qual cosa les companyies mai no els detecten".

 

En el sondeo han participado más de 1.300 profesionales del sector de 11 países diferentes.

La amenaza más común en el entorno corporativo es la infección de malware, situación que han experimentado el 61% de las compañías encuestadas. A continuación, se posicionan el spam, el phishing y la intrusión en red.

El 9% de las empresas admiten haber sufrido al menos un problema de seguridad con un ataque dirigido como origen del mismo. Pero quizá el resultado más llamativo de la encuesta hace referencia a que casi un tercio de las corporaciones considera que son blanco de los cibercriminales.

El dato que revela que 9% de las compañías ha sido víctima de un ataque dirigido puede parecer bajo, pero en realidad, es alarmantemente alto", ha declarado Eugene Kaspersky, CEO y co-fundador de Kaspersky Lab. “Lleva tiempo organizar ataques dirigidos: los cibercriminales tienen que diseñarlos específicamente para esos blancos específicos. La única razón por la que el porcentaje no es mayor es que muchos de esos ataques están pensados para pasar inadvertidos, por lo que las compañías jamás los detectan".

Font: Diario Ti

CSIRT-CV