CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

10/11/2014

Claus per a evitar el frau en línia

Ataque Segons les dades d'octubre de l'“Estudi sobre la ciberseguretat i confiança en les llars espanyoles“, elaborat per l'INTECO (Institut Nacional de Tecnologies de la Comunicació) i l'ONTSI (Observatori Nacional de les Telecomunicacions i de la Societat de la Informació), un 53,3 % dels usuaris és víctima dels correus electrònics, i el 53,7 %, de les invitacions.

El frau en línia està a l'orde del dia i molts usuaris cauen contínuament en l'engany. Les principals, i recurrents, trampes que paren els que volen defraudar són les invitacions per a visitar pàgines web sospitoses o adreces electròniques que oferixen servicis no desitjats. Per a evitar els defraudadors, vos donem cinc consells que recomana l'expert legal de Trusted Shops a Espanya, Rafael Gómez-Lus.

Així, per a evitar caure en possibles estafes, que també es poden donar quan fem compres per Internet, i per a saber detectar webs fraudulentes, ací van estos cinc consells:

1. Dades de contacte i de l'empresa incompletes

Quan entrem en una web, hem d'assegurar-nos que té a la vista la informació bàsica de l'empresa, si no és així, sospita. Les dades que haurien d'aparéixer en totes les pàgines de comerç electrònic són: nom de l'empresa, nom i cognom del propietari o d'un representant autoritzat, adreça física de la seu, número de telèfon i un adreça electrònica de contacte.

2. Preus molt baixos

Les gangues són un gran reclam per als consumidors però, atenció, perquè moltes vegades darrere hi ha un frau. Quan les pàgines web tenen preus excessivament baixos, és aconsellable pensar-s'ho dos vegades.

3. Pagament per avançat

El pagament per avançat és un dels mètodes més utilitzats pels estafadors, perquè es tracta d'una manera ràpida d'aconseguir diners. Una vegada que els clients han efectuat la compra en línia no poden tornar arrere, per la qual cosa no poden recuperar els diners.

4. Impossibilitat de contactar

Si no podem posar-nos en contacte amb l'empresa a través del telèfon o del correu electrònic que apareixen en la seua web, també és probable que es tracte d'una estafa. Per a previndre i no lamentar fraus futurs, és millor fer una telefonada a la companyia abans de fer cap pagament per Internet.

5. Comentaris negatius en fòrums

Els fòrums també ens poden servir per a conéixer l'experiència d'altres consumidors amb la pàgina web en qüestió. Si hi ha comentaris negatius, cal sospitar i pensar que es pot tractar d'un lloc fraudulent.

És vital que les pàgines de comerç electrònic posen a disposició dels usuaris tota la informació referent a l'empresa, així com les dades de contacte. D'esta manera, no crearan confusió en els consumidors sobre l'autenticitat de la seua botiga en línia”, assegura Rafael Gómez-Lus. “El fet de comptar amb un segell de qualitat sempre aporta un extra de confiança en els clients, ja que, amb només una ullada, els usuaris saben que és segur fer-hi una compra en línia i no s'han de preocupar de res més”, hi afegix Gómez-Lus.

Font: MuySeguridad.net

CSIRT-CV