Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es
13/08/2012
La informació robada és la següent:
Comptes de totes les regions globals fora de la Xina (incloses Europa i Rússia):
adreces de correu electrònic
Comptes a Amèrica del Nord (inclou jugadors de Llatinoamèrica, Austràlia, Nova Zelanda i el Sud-est asiàtic):
Blizzard ha emprés les accions següents després de l’incident:
«Quan vam descobrir l’accés no autoritzat, vam començar a treballar ràpidament per a restablir la seguretat de la xarxa. Immediatament després, vam notificar-ho a les autoritats i a experts en seguretat i vam encetar una investigació encara en curs per a determinar què havia passat. També vam prendre mesures per a notificar-ho als jugadors, la qual cosa va tindre lloc en qüestió de dies després del descobriment de l’accés.»
A més de tot això, Blizzard explica en el seu comunicat oficial el següent:
«Durant els pròxims dies advertirem els jugadors d’Amèrica del Nord perquè canvien les seues preguntes i respostes secretes per mitjà d’un procés automatitzat. A més, advertirem els usuaris de l’Authenticator per a mòbils perquè actualitzen el programari del seu Authenticator. Vos recordem també que els missatges electrònics fraudulents (phishing) vos demanaran la vostra contrasenya o la vostra informació d’inici de sessió. Els missatges electrònics de Blizzard Entertainment mai vos demanaran la vostra contrasenya.»
Des de Blizzard Entertainment demanen disculpes per la situació i insistixen que la seguretat de les dades dels seus usuaris són molt importants.
«Lamentem profundament els inconvenients que això vos haja pogut causar i entenem que tindreu preguntes. Trobareu informació addicional ací.
Ens prenem la seguretat de la vostra informació personal molt seriosament i lamentem sincerament que haja passat això.»
Es recomana a tots els usuaris canviar la contrasenya del seu compte tan prompte com siga possible. Els passos que cal seguir són els següents:
Molt important, la contrasenya ha de complir uns requisits mínims perquè siga segura.
En el cas que s’estiga utilitzant la mateixa contrasenya per a accedir a altres servicis –Facebook, Twitter, Hotmail, Gmail, etc.– es recomana modificar també la contrasenya en estos servicis.
Cal estar pendents durant estos dies: és possible que els delinqüents aprofiten esta situació per a estafar els usuaris utilitzant tècniques d’enginyeria social, phishing, etc.
Davant de qualsevol dubte, podeu sol·licitar ajuda a través del telèfon 901 111 121, del «Centre d’Atenció Telefònica de l’OSI», o utilitzar el nostre servici de «Suport per Xat».