CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

11/10/2011

BlackBerry recupera el servei en línia després de més de dotze hores

Imagen de la noticia Milions d'usuaris a Europa, Orient Mitjà i Àfrica es van quedar sense accés a Internet per un fallada de la companyia

Research In Motion (RIM), la companyia canadenca que fabrica les BlackBerry, va informar hui que ja va restablir el servei de correu electrònic, encara que alguns usuaris encara experimenten retards, després que caiguera el seu popular sistema de missatgeria BBM a Europa, Orient Mitjà i Àfrica.

"Restaurats els serveis de correu electrònic de Blackberry. Alguns usuaris poden experimentar encara demores. Sentim les molèsties", va explicar la firma a través de Twitter.

Durant més de 12 hores, els dispositius BlackBerry en bona part del món han funcionat com un mòbil corrent que no tinga accés a Internet. El fabricant, Research In Motion (RIM), ha explicat que milions d'usuaris a Europa, Orient Mitjà i Àfrica s'han quedat sense servei en línia.

Durant aqueix temps, els aparells només han pogut enviar i rebre telefonades i SMS. Però res de poder accedir a Facebook, Tuenti, WhatsApp, Twitter o altres aplicacions que requerisquen d'una connexió a Internet. Així mateix, el servei de missatgeria instantània i de correu electrònic només funciona de forma intermitent.

En un primer moment, els usuaris espanyols del popular 'smartphone' van començar a inundar la Xarxa de queixes dirigides als operadors, com Movistar, Vodafone i Orange. No obstant això, el problema, molt generalitzat, s'ha donat amb tots ells, per la qual cosa es va fer evident que la incidència afectava aquest tipus de telèfons, independentment de amb quina companyia es tinguera contractada la connexió.

Després de nombroses queixes en xarxes socials com Twitter dirigides al compte de BlackBerry Espanya (@BlackBerryEsp), aproximadament a les 16.00 hores la companyia RIM va confirmar el problema. "Estem treballant per a solucionar el problema que tenen alguns dels nostres usuaris. Sentim els inconvenients", es van disculpar sense entrar a explicar els motius de la fallada massiva.

L'avaria es va produir en un moment crucial per a la companyia, afectada en les últimes setmanes per males notícies davant de la ràpida pèrdua de mercat a favor de l'iPhone d'Apple i els aparells Android de Google.

RIM utilitza els seus propis servidors per a enviar i rebre missatges, tant de correu electrònic com de text, en tot el món, la qual cosa fa que el sistema siga vulnerable a caigudes en cascada. Però la seua independència també és un dels principals atractius per a molts usuaris perquè les seues comunicacions en teoria no poden ser interceptades per les autoritats locals.

Font: Publico

CSIRT-CV