CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

24/02/2011

Augmenta un 7% l'ús de les xarxes socials a Espanya

Red L'ús de les xarxes socials té un creixement imparable a Espanya. El 83% dels internautes utilitza, o ha utilitzat, alguna xarxa social l'any 2010, la qual cosa suposa un augment del 7 per cent d'internautes que les van usar respecte a l'any 2009.

Així ho demostra el 'Estudi d'hàbits d'Internet', realitzat, per segon any consecutiu, per la xarxa de blocs Oci Networks, mitjançant entrevistes a un total d'1.875 persones. Segons aquest estudi, les principals xarxes socials han experimentat un gran creixement respecte a l'any anterior.

La xarxa social Facebook és la més popular entre els usuaris enquestats, amb un 75% de penetració entre els internautes i un augment del 14% d'usuaris enfront del 2009.

La xarxa Tuenti és la segona més utilitzada, amb un 33% d'internautes, que la utilitzen enfront del 22% de l'any 2009. El percentatge d'usuaris d'Internet que no usa xarxes socials descendeix significativament el 2010 fins al 16,6%, enfront del 24% de l'any anterior. 

Per comunitats autònomes, la Rioja (27%), Extremadura (16%) Astúries (14%) i Múrcia (34%), són les regions on més ha crescut l'ús de les xarxes socials respecte a l'any passat, encara que la seua utilització ha augmentat de forma considerable en la gran majoria. En canvi, a Castella i Lleó, Cantàbria i Balears, es manté estable; mentre que Navarra és l'única regió d'Espanya en què el consum descendeix un 3% el 2010.

A més, el 62% dels usuaris ha afirmat que utilitza aquestes eines per a millorar les seues relacions, la qual cosa suposa un increment del 4% respecte a les dades de l'any 2009. D’altra banda, el 54% dels internautes considera que l'ús de la comunicació en línia (online) ha suposat un augment de la seua interacció amb altres persones.

Les tres principals xarxes socials continuen creixent respecte al 2009, el consum de Facebook s'ha incrementat un 14%, Tuenti un 11 i Twitter un 12 per cent. Les tres principals xarxes experimenten un creixement significatiu, quan es tracta de la connexió a través d'un dispositiu mòbil respecte al 2009, destacant especialment els usuaris de Twitter. El 42% dels usuaris, de la dita xarxa de miroblogging, compten amb aquest tipus de connexió; mentre que el 32% dels internautes que utilitzen Facebook i Tuenti ho fan a través del seu telèfon.

Les xarxes socials que compten amb un perfil d'usuaris més jove són HI5 i Myspace, amb un major percentatge d'usuaris menors de 20 anys. Twitter i Facebook se situen en un perfil d'edat més intermedi, on els internautes de 31 a 40 anys tenen un pes major que el dels jóvens de 16 a 20 anys. Al contrari, Xing i LinkedIn presenten perfils de major edat, en tractar-se de xarxes socials de caràcter laboral i professional.

"Internet s'ha convertit en la principal eina social per als espanyols, que utilitzen, almenys, una xarxa social per a comunicar-se tots els dies", assegura el CEO d'Oci Networks, Alejandro Suárez.

Poden continuar llegint la notícia en Hoytecnologia

Font: HoyTecnologia

CSIRT-CV