CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

30/07/2014

Atenció! Si reps una telefonada des d’un 905, no contestes!

Smartphones Una nova estafa cobra 3 euros a les víctimes per contestar una telefonada perduda que reben en el seu telèfon. L’empresa propietària del número ha indicat en un comunicat que ha "tallat cautelarment la línia". FACUA anima les víctimes a denunciar.

Últimament, s’ha posat de moda una nova (i clàssica) estafa telefònica que consistix a cobrar 3 euros si es torna una telefonada rebuda des d’un número 905.

L’estafa consistix a fer una telefonada perduda al número de la víctima, que provoca que, portada per la curiositat, telefone al número del qual acaba de rebre el "toc", pensant que algú vol posar-s’hi en contacte.

Segons alerten des de FACUA, una d’estes línies utilitzades de forma fraudulenta és el 905404432.

Els 905 són línies de tarifació addicional que, segons la normativa del sector, només poden destinar-se a enquestes i votacions massives.

Al telefonar al número 905, una locució advertix que el cost de la telefonada és "d’1,45 euros si telefona des d’un fix, i de 3 euros si telefona des d’un mòbil, impostos inclosos". La gravació contínua amb un "gràcies per participar en el major mostreig demoscòpic del país. La seua opinió és important i permet conéixer i fer valdre les seues preferències. Per a completar una nova enquesta, polse 1 o espere".

El número en qüestió pertany a l’empresa Línia SMS, amb seu a Múrcia, la qual, davant de les nombroses queixes dels usuaris que han sigut víctimes d’esta nova estafa telefònica, ha indicat en un comunicat que ha "tallat cautelarment la línia".

FACUA recomana als usuaris que hagen tornat la telefonada perduda a este número 905, i s’hagen convertit en víctimes d’esta estafa telefònica, que reclamen a la seua operadora de telefonia l’anul·lació del càrrec de les telefonades i la devolució del cost, si ja se les han cobrat.

Per a aconseguir l’anul·lació d’este possible càrrec, les víctimes de l’estafa han d’enviar un escrit a la seua operadora de telefonia i presentar una denúncia davant de l’Oficina d’Atenció a l’Usuari de Telecomunicacions de la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions.

 

Font: Computer Hoy

CSIRT-CV