CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

10/02/2012

Assalt digital a Foxconn

Foxconn logo Un grupo de activistas, denominado Swagg Security, ha asaltado la red informática de Foxconn, el fabricante chino que suministra a Apple y otras marcas.

Els assaltants han aconseguit penetrar en la Intranet i obtindre missatges corporatius, correus amb els clients i les dades d’executius i dels empleats de la companyia. El grup ha publicat un arxiu amb contrasenyes d’empleats.

SwaggSec assegura que s’ha aprofitat d’una vulnerabilitat d’una versió antiga d’Internet Explorer que encara estava en ús dins de la companyia. En un llarg missatge, SwaggSec rebutja una interpretació directament política de la seua acció. Assegura que no ha actuat contra Foxconn a causa de les denúncies sobre les condicions laborals dels seus empleats, pròximes en algunes pràctiques a l’esclavitud. El grup afirma que li resulta divertit exposar la debilitat de societats i governs com també comprometre i destruir infraestructures. SwaggSec utilitza un logotip identificatiu que recorda a l’empleat pel grup Lulzsec que també predicava un acostament lúdic a l’activisme digital. L’acció coincidix amb l’entrega, en la botiga d’Apple de l’estació central de Nova York d’una carta subscrita per 200.000 internautes en la qual es critica l’empresa per acudir a subministradors amb duríssimes polítiques laborals i reclamen un iPhone 5 ètic. La carta és producte d’una campanya en Internet de Change.org.

Comptes robats

Però les notícies sobre Apple no acaben ací. The Global Mail reporta un increment de queixes de clients de iTunes que han rebut cobraments de productes que no havien comprat. No es tracta d’un problema nou. Ja s’ha detectat des de fa un any sense que Apple haja donat una explicació pública. Això sí, en la major part dels casos torna els diners cobrats indegudament. Els clients afectats informen de l’ocupació del seu compte de Pay Pal, de la seua targeta de crèdit o del compte propi en la botiga d’Apple per a carregar suposades compres el valor de les quals oscil·la entre uns pocs dòlars i 500. El problema no estaria en un compte assaltat del client si no en la mateixa iTunes. Apple no ignora el problema perquè al gener la BBC va publicar que un lloc de subhastes xinés venia 50.000 comptes suposadament piratejats de iTunes.

Queixes dels venedors

D’altra banda, a França, una seixantena de revenedors de productes d’ Apple s’han manifestat davant d’una botiga oficial d’Apple a París per a protestar per la competència que suposa l’existència d’estos establiments de la companyia que, segons l’opinió d’estos, disfruten d’un millor aprovisionament i condicions de venda.

Segons l’opinió d’estos revenedors, l’escassetat de subministraments fa que moltes vegades hagen de dirigir els seus clients a una botiga oficial perquè estes no tenen disponible el producte. També critiquen el control a què els sotmet Apple, tant en el disseny de la botiga com en la formació dels seus empleats, en una pràctica habitual de les franquícies però rarament imposada a un revenedor. Una altra queixa es referix als marges comercials, cada vegada més estrets, que imposa Apple.

Font: El País

CSIRT-CV