CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

29/09/2014

Apple és la marca més utilitzada per a atacs de phishing

phishing2 Apple és la marca més utilitzada del món per a atacs de pesca (phishing), segons revela l’últim informe semestral de l’Anti-Phishing Working Group (AWPG).

La suplantació d’identitat o phishing és un dels atacs informàtics més utilitzats en la xarxa de xarxes a pesar de les campanyes d’informació i les mesures de seguretat. Bàsicament té, com a objectiu, adquirir informació confidencial de tercers, principalment clients de banca en línia, per a obtindre contrasenyes, dades de targetes bancàries i autenticacions per a comerç electrònic.

La pesca utilitza tècniques d’enginyeria social, per la qual cosa no és estrany que Apple, la marca més popular i de major valor del mercat amb productes de màxim seguiment, siga la més utilitzada segons l’informe:

“A mesura que Apple oferix més servicis i dispositius lligats a la mateixa ID d’Apple, incloent-hi el recent sistema de pagament Apple Pay, no és gens estrany que els pescaires estan augmentant els seus esforços per a enganyar els consumidors perquè divulguen les seues credencials, independentment de les mesures addicionals de seguretat que Apple empra per a protegir els seus clients”.

Més enllà d’Apple, l’informe analitza 756 marques la imatge i productes de les quals han sigut utilitzats per a estos atacs de pesca, que aprofiten l’anella més dèbil de la cadena de seguretat. Com que cap usuari estem lliures de “picar” en este tipus d’atacs, utilitzar mesures de seguretat com la doble autenticació hauria de ser una operació rutinària, assenyalen en l’estudi.

Pots llegir l’informe en este enllaç.

Font: MuySeguridad.net

CSIRT-CV