CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

31/07/2014

Android Advertising – Un perill real per als usuaris

Android Muchos desarrolladores incluyen publicidad en sus aplicaciones para dispositivos móviles con el fin de rentabilizarlas y así obtener beneficio económico. La monetización es algo habitual, y bien utilizada no supone una experiencia negativa para los usuarios.

Hi ha diferents models de negoci a l’hora de monetitzar una aplicació, entre els que destaquen els següents:

 Estes aplicacions usen "llibreries de monetització", i és important tindre present que totes les estes llibreries afecten en major o menor mesura directament a la seguretat i privacitat dels usuaris ja que sol·liciten habitualment una sèrie de permisos, de vegades excessius, a fi de poder accedir a informació personal dels mateixos amb el pretext d’establir així anuncis personalitzats. Així mateix, les dites llibreries poden fer ús de qualsevol dels permisos assignats a l’aplicació que les integra; no hi ha una divisió entre permisos de l’aplicació i permisos de la llibreria de monetització el que suposa un perill real per als usuaris. Segons un estudi de Symantec el 23.8% de les aplicacions de Google Play conté madware (mobile + adware), és a dir, publicitat especialment agressiva que afecta dispositius mòbils i a la privacitat dels usuaris. Este percentatge es veu notablement incrementat en altres markets alternatius.

Enlace: Artículo original

Font: Inteco

CSIRT-CV