Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es
31/07/2014
Hi ha diferents models de negoci a l’hora de monetitzar una aplicació, entre els que destaquen els següents:
Apps de pagament: és un model que està caient en desús amb el pas del temps ja que els usuaris tendixen a preferir instal·lar aplicacions gratuïtes. A pesar d’això, encara genera un gran volum de guanys.
Apps gratis amb publicitat: Consistix a incloure publicitat de tercers.
Apps freemium: són aquelles que oferixen alguna funcionalitat addicional a canvi de diners. Normalment no porten publicitat ja que se sustenten en les compres que realitzen els propis usuaris. És el model de negoci que genera més guanys per als desenvolupadors i està pensat per a aquelles aplicacions, normalment jocs, amb un gran volum d’usuaris.
Subscripció: són aquelles aplicacions que cobren periòdicament una certa quantitat de diners i a canvi permeten la seua utilització a l’usuari que realitza el pagament.
Estes aplicacions usen "llibreries de monetització", i és important tindre present que totes les estes llibreries afecten en major o menor mesura directament a la seguretat i privacitat dels usuaris ja que sol·liciten habitualment una sèrie de permisos, de vegades excessius, a fi de poder accedir a informació personal dels mateixos amb el pretext d’establir així anuncis personalitzats. Així mateix, les dites llibreries poden fer ús de qualsevol dels permisos assignats a l’aplicació que les integra; no hi ha una divisió entre permisos de l’aplicació i permisos de la llibreria de monetització el que suposa un perill real per als usuaris. Segons un estudi de Symantec el 23.8% de les aplicacions de Google Play conté madware (mobile + adware), és a dir, publicitat especialment agressiva que afecta dispositius mòbils i a la privacitat dels usuaris. Este percentatge es veu notablement incrementat en altres markets alternatius.
Enlace: Artículo original