CSIRTCV

Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es

26/02/2013

12,6 milions les víctimes d'usurpació d'identitat identificades en els EE.UU.

Ataque El 2012, els incidents d’usurpació o robatori d’identitat es van incrementar en més d’un milió de víctimes i els estafadors van robar més de 21.000 milions de dòlars, la quantitat més alta des de 2009, segons l’estudi presentat per Javelin Strategy & Research.

L’estudi va trobar que han sigut 12,6 milions les víctimes de suplantació d’identitat als Estats Units en l’últim any, la qual cosa equival a una víctima cada 3 segons. L’informe també va trobar que quasi 1 de cada 4 receptors de correus electrònics fraudulents es va convertir en una víctima de robatori d’identitat, on el robatori de dades de números de la Seguretat Social va ser la més realitzada. L’estudi va trobar diverses tendències importants d’usurpació d’identitat:

La informació personal que aconseguixen els estafadors s’utilitza ben sovint per a cometre frau. Mentres que els números de targetes de crèdit continuen sent l’article més popular, en realitat un altre tipus d’informació pot ser més útil per als defraudadors. Informació personal com el seu nom d’inici de sessió i contrasenya del seu banc en línia, que es veu compromesa en un 10 per cent dels incidents i el 16 per cent dels incidents inclosos els números de la Seguretat Social.

Una dada curiosa és que més d'1,5 milions de consumidors van ser víctimes de frau familiar, que és un frau on les víctimes coneixen els autors del frau. Els consumidors amb ingressos més baixos tenen més probabilitats de ser víctimes de frau familiar. Entre la informació que més probabilitats té de ser sostreta per a cometre frau familiar s’inclou el nom, número de Seguretat Social, adreça i números de compte bancari.

Resulta encoratjador que els consumidors, les institucions financeres i els servicis de protecció d’identitat estan treballant estretament junts i que està tenint un impacte positiu. En el 33 per cent dels casos, els consumidors van ser notificats de l’estafa, contra un banc o emissor de targeta.

Font: CCN-CERT

CSIRT-CV