Está usted visitando una publicación en la hemeroteca de CSIRT-CV.
Para acceder al portal y contenido actual, visite https://www.csirtcv.gva.es
26/02/2013
L’estudi va trobar que han sigut 12,6 milions les víctimes de suplantació d’identitat als Estats Units en l’últim any, la qual cosa equival a una víctima cada 3 segons. L’informe també va trobar que quasi 1 de cada 4 receptors de correus electrònics fraudulents es va convertir en una víctima de robatori d’identitat, on el robatori de dades de números de la Seguretat Social va ser la més realitzada. L’estudi va trobar diverses tendències importants d’usurpació d’identitat:
Els incidents de robatori d’identitat i la quantitat robada han augmentat: - El nombre d’incidents d’usurpació d’identitat va augmentar en un milió de consumidors més, respecte a l’any passat, i la quantitat de diners robada va augmentar a 21.000 milions de dòlars, el màxim d’estos últims tres anys, però continua sent significativament inferior al màxim històric de 47.000 milions del 2004. Açò equival a un incident de robatori d’identitat cada 3 segons.
1 de cada 4 destinataris de correus electrònics fraudulents es va convertir en una víctima de suplantació d’identitat - Enguany, quasi 1 de cada 4 consumidors que van rebre un correu electrònic fals es va convertir en una víctima de robatori d’identitat, que és la taxa més alta des de 2010. Açò subratlla la necessitat dels consumidors de prendre totes les notificacions seriosament. L’estudi va trobar que els consumidors que tenien el seu número de Seguretat Social compromesa en una violació de les dades tenien 5 vegades més probabilitats de ser víctima d’un frau que un consumidor mitjà..
Els xicotets comerciants estan patint els efectes dels fraus - Les víctimes de frau són més selectives, i les xicotetes empreses van ser les més afectades. L’estudi va trobar que el 15 per cent de totes les víctimes del frau va decidir canviar el seu comportament i evitar xicotets comerços en Internet. Este és un percentatge molt major que els que eviten els llocs de jocs o grans detallistes.
La informació personal que aconseguixen els estafadors s’utilitza ben sovint per a cometre frau. Mentres que els números de targetes de crèdit continuen sent l’article més popular, en realitat un altre tipus d’informació pot ser més útil per als defraudadors. Informació personal com el seu nom d’inici de sessió i contrasenya del seu banc en línia, que es veu compromesa en un 10 per cent dels incidents i el 16 per cent dels incidents inclosos els números de la Seguretat Social.
Una dada curiosa és que més d'1,5 milions de consumidors van ser víctimes de frau familiar, que és un frau on les víctimes coneixen els autors del frau. Els consumidors amb ingressos més baixos tenen més probabilitats de ser víctimes de frau familiar. Entre la informació que més probabilitats té de ser sostreta per a cometre frau familiar s’inclou el nom, número de Seguretat Social, adreça i números de compte bancari.
Resulta encoratjador que els consumidors, les institucions financeres i els servicis de protecció d’identitat estan treballant estretament junts i que està tenint un impacte positiu. En el 33 per cent dels casos, els consumidors van ser notificats de l’estafa, contra un banc o emissor de targeta.